Anna oma allkiri! Nõuame bussiliini nr 64 tagasitoomist Ülemiste City ja Väike-Õismäe marsruudile
Tallinna liinivõrgu korrastamise eesmärk oli ühenduste parendamine erinevate Tallinna linnaosade, töö- ja õpikohtade vahel ning sõiduaegade märkimisväärne vähendamine. Ometi vähendas reform oluliselt Ülemiste City ligipääsetavust. Kõige problemaatilisemaks osutus bussiliini nr 64 sulgemine, mis kaotas olulise ja kiire ühenduse märkimisväärse hulga Väike-Õismäe ja Mustamäe suunalt tulevate inimeste jaoks.
Ülemiste Citys elab, töötab või õpib 17 000 inimest, kellest suur osa kasutab linnakusse jõudmiseks ühistransporti. Ainuüksi lennujaama trammiliini sulgemine mõjus linnaku ligipääsetavusele negatiivselt ning viis taas hulga inimesi tagasi autodesse. Kui enne trammiliini sulgemist oli Ülemiste City ligipääsetavusega rahul 92% kogukonnast, siis eelmisel aastal langes rahulolu 14 protsendipunkti võrra. Tagasi autodesse kolis juba mullu 5% linnaku kogukonnast ning oleme kindlad, et värske reformi valguses langeb nii klientide rahulolu ning kasvab autokasutajate hulk. Oktoobris 2024 jõustunud liinivõrgu uuendus lõikas aga ära mitmeid olulisi ühendusi ja muutis teekonna linnakusse märkimisväärselt pikemaks ja ebamugavamaks.
Juba esimesel nädalal pärast reformi jõustumist pöördus linnaku arendaja poole ligi sadakond ettevõtet, kelle kontoritesse liigub kõige kriitilisemalt Õismäe-Mustamäe suunalt iga päev üle 2000 inimese, et kiiremas korras kriitiline bussiühendus taastataks.
13. bussiliini suunamine läbi Ülemiste City tagab küll bussiühenduse Väike-Õismäe ja Mustamäe suunalt päevaringselt ja nädalavahetustel, kuid bussi sõiduaeg on üle 10 minuti pikem ja rohkemate peatustega (18 vs 13) kui liinil 64. Kui esialgu lubati, et buss nr 13 sõidab vaid 4 minutit kauem kui ära kaotatud bussiliin 64, siis see ei vastanud tõele – vastavalt kehtivale sõiduplaanile sõidab buss nr 13 hommikusel tipptunnil Väike-Õismäe peatusest Lõõtsa peatusesse 47 minutit. Buss nr 64 sõitis Lõõtsa peatusesse 36 minutit.
Sõiduaeg on hommikuti tööle tulles kriitiline tingimus, mis mõjutab seda, kas inimesed jäävad ühistranspordile truuks või liiguvad autodesse. Ekspressliinide kaotamise kogemused suurte asumite vahel on erinevates Euroopa linnades lähiminevikus juba negatiivseid tulemusi andnud. Me ei peaks neid kordama.
Enne ümberkorraldusi toimusid küll mitmed kohtumised Tallinna Transpordiameti ja abilinnapeaga, kus oma seisukohti selgitasime, samuti saatsime lõplike uute liinide peatuste kättesaamisel kiirelt ka kirjalikud ettepanekud, kuid neid ei arvestatud.
Niisiis teeme järgmise sammuna ettepaneku koguda kokku vajalik hulk allkirju, et taastada bussiliin nr 64 Ülemiste City ja Väike-Õismäe marsruudil.
Anna oma hääl veebikeskkonnas Rahvaalgatus.ee: SIIN.