Uudised

Värav Euroopasse: ettevõtjad tahavad koos riigiga rajada Ülemistele  massiivse Euroopa väljaku

,   2 minutit lugemist

Ülemiste City arendajad tutvustasid peaminister Jüri Ratasele kontseptsiooni, millega riigi ja erasektori koostöös valmiks Ülemistesse tekkiva ühistranspordi tuiksoone ümber massiivne Euroopa väljak, mis kujuneks nö “Eesti väravateks”. 

Ülemiste on saamas piirkonnaks, kuhu koonduvad pea kõik Tallinna olulised ühistranspordi sõlmpunktid – peamiseks raudteejaamaks kujunev Rail Balticu terminal, lennujaama kesklinna ja tulevikus reisisadamaga ühendav trammitee ning kavandatav uus bussijaam. Ülemiste City arendajate loodud Euroopa väljaku idee seob need sõlmpunktid üheks tervikuks ja tervitaks väärikalt väliskülalisi. 

AS Mainori nõukogu esimehe ja Ülemiste keskuse juhi Guido Pärnitsa sõnul on Rail Balticu terminali ja lennujaama tulevikus ühendava atraktiivse linnaväljaku näol tegemist Eesti väravaga, mis loob esmamulje kogu riigist. “Meie nägemuse kohaselt ulatuks Euroopa väljak Peterburi teest kuni Tallinna Lennujaamani ja seoks Rail Balticu reisiterminali ja kogu Ülemiste piirkonna üheks atraktiivseks tervikuks,” tutvustas Pärnits hiljutisel kohtumisel ideed ka peaminister Jüri Ratasele. 

Ülemiste piirkonna tähtsust Eesti väravana Euroopasse peaksid markeerima ka esinduslikud kõrghooned, mis koos reisiterminali ja urbanistliku pargiga moodustaksid ühtse linnaruumi. ”Loodavale Euroopa väljakule hakkab avanema ka Ülemiste kaubanduskeskus, mille järjekordne laiendus valmib kevadel 2019,” lisas Pärnits. 

“Ülemiste City jätkuvaks jõudsaks arenguks on ülioluline siinsete transpordiühenduste parandamine ja seda saab teha vaid koostöös riigiga,” jätkas teemal Ülemiste Cityt arendava Mainor Ülemiste juhatuse esimees Margus Nõlvak, kelle kinnitusel prognoositakse linnakusse 2025. aastaks töökohti 20 000 ja elukohti 3 000 inimesele. “Sellise hulga inimeste jaoks tuleb oluliselt ümbritsevasse keskkonda panustada,” lisas ta.  

Nõlvaku sõnul tuleks lisaks Euroopa väljakule leida võimalus rahastada Euroopa Ühendamise Rahastu vahenditest ka teisi Rail Balticuga otseselt seotud objekte nagu Rail Balticu reisiterminali linnakeskusega ühendava Linnapromenaadi ehitamine, Ülemiste kaubajaama nihutamine linnast välja, täiendavad kergliiklusteed Rail Balticu raudtee alt või pealt, J. Smuuli tee viadukti teise haru väljaehitamine, Riisipere- Paldiski suunalise raudtee ühendamine Rail Balticu taristuga jne.  

“Loodame, et kõik osapooled annavad endast parima, et Euroopa väljakust kujuneks üks atraktiivsemaid piirkondi Tallinnas,” lisas Mainor Ülemiste juht.  

Seoses Rail Balticu loomisega kujuneb Ülemiste jaam Tallinna peamiseks raudteejaamaks ning koos planeeritud bussijaama väljaehitamisega oluliseks ühistranspordi sõlmpunktiks – ühisterminaliks. Rail Balticu projekti esimese osana peab augusti lõpuks reisijateveoks valmis olema Ülemiste Cityni ja hiljem lennujaamani viiv trammitee. Tegemist on keerulise rajatisega, kuna tramm hakkab osaliselt sõitma raudtee ja Suur-Sõjamäe tänava alla ehitatavas tunnelis. 

Seotud uudised

Kõik uudised

Viimased uudised

Kõik uudised